ett par ord en lördag förmiddag

Lördag förmiddag eller början till eftermiddag snarare. Fredrik är hos mig. Just nu är han i duschen och jag är glad. Han kom igår och det blev mat och vin och mys. Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Jag och Malin ska på middag hos vår farmor och Fredrik ska åka hem och hälsa på sin mamma under tiden. Sen vet jag inte riktigt vad som händer. Blir nog ganska lugnt tror jag. Jag ska i allfall stå för maten ikväll va det tänkt. Alltså jag ska laga maten så jag vet inte riktigt hur det här kommer att sluta. Det ska bli intressant. Nästan så man är lite nervös. Hah. Med tanke på att jag inte direkt är någon stjärna i köket.
Nu ska jag snart in i duschen och göra mig i ordning. Det är ju karneval här i stan också men det blir nog inte att vi går en sväng i allfall. Inte direkt fint väder för det. Hade ju varit en helt annan sak om det hade varit fint väder och solsken men men. Jag har ingen lust att gå ner och trängas med alla barnfamiljer och svennsons. Nej tack.
Igår blev jag väckt av jobbet. Emelie ringde vid halv sju. Jag va inte direkt piggast i stan när jag pratad med henne men jag gick med påa tt börja vid halv åtta i stället för nio så mycket vet jag för sen var det bara att gå upp och göra sig i ordning. Fan vad jobbigt det är att bli väckt av telefonen så tidigt. Okey om det är någon man tycker om men jobbet är väl inte det man tycker är så roligt att bli väckt av klockan 06.25 en fredagmorgon. Det gick bra i allfall och nu är jag ledig ända till tisdag. Så jag ska inte klaga. Dessutom har jag Fredrik hos mig så allt är bra. Väldigt bra.
Nu ska jag duscha.
Puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0