tågbekymmer

Idag har jag varit på stan och fixat lite saker. Käpt biljett till accelerator och sånt. Sen har jag hämtat ut min tågbiljett som såg väldigt skum ut. Dessutom när jag skulle beställa min biljett igår så kunde jag inte välja att ta någon plats för det fanns inte platser på det jag hade valt. Typ familjevagn och sånt till exempel stod det. "Prova att testa ett annat alternativ". Det konstiga var att jag hade valt ospecifiserat. Jaja. Det gick att boka biljetten om man bokade på andraklass öppen. helt konsigt. Så nu har jag ingenstans att sitta på resan.
Jag kommer väl att få vara en sådan jobbigjävel som tar någon annans plats så jag sen måste flytta på mig hela tiden vid varenda jävla stop. Jag hatar att vara besvärlig på tåg. Vill helst bara ha min plats och sen bara sitta där och läsa och lyssa på musik eller vad det nu kan vara. Orka vara en sådan jobbig en som ska gå fram och tillbaka från toa till platsen till bistron tillbaka för att sedan gå på toa igen. Nej nej. Inte jag. Fast i morgon kan jag komma att tvingas vara en sådan. Jag vet inte hur jag ska göra riktigt. Få väl försöka se glad ut ändå. Annars få jag väl helt enkelt sitta i bistron och drick kaffe och skriva brev till Emelie. Fast att jag knappt kan skriva på tåg men då har jag något att göra. Dessutom ser jag viktig ut. Dessutom så är det min tur och jag vill inte att du ska behöva vänta alltför långe. Få se hur det går helt enkelt. Det löser väl sig.
Jag tror jag oroa mig och stressa upp mig ganska mycket i onödan. Jag måste lägga in lite mer låtar på min I-pod. Dessutom måste jag rensa ut hela den för att sen börja om och försöka få lite ordning och reda men inte idag. Det orkar jag inte. Annars kommer det väl sluta med att jag inte ha någon musik där och då blir min resa i morgon ganska outhärdlig. Jag som inte ens har en plats.
Fast jag tycker det ska bli skoj ändå. Jag ska få kolla på Bright Eyes och the tough alliance. Det ska minsann bli roligt. Jag hopaps abra det blir uppehåll nu. Jag ska i allfall få använda min nya tuffa blå lite kackliknande tröja som jag köpte på lager. Det är fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0