min tågresa till stockholm. ej preoblemfri.

Har kommit hem från Stockholm nu. Det har varit jobbiga tågresor och sen när jag kom hem insåg jag minsann att jag hade glömt min laddare hos Fredrik. Faaan. Fick leta reda på den gamla nokian som få bli min följeslagare ett tag. Som tur är så har jag en förkärlek till nokia 3330 men ändå. Ganska trist.
Jag hade en jobbia start på resan till Stockholm. Bara för att ni ska förstå så tänker jag nu beskriva den.

Som ni redan vet så va min biljett lika konstig så jag åkte ner lite tidigare för att allt var okey. Det var det ohc jag kunde ta vilket tåg jag ville under dagen nu när jag hade öppen bilett. Dock inte X2000 och natt-tåg. Det är ju typ bara X2000 som går till Stockholm. Det skulle ju ändå inte blir något alternativ för idag går väl ändå tågen som dom ska efter alla inställda tåg och problem resten av veckan. Idag sken ju ändå solen och så. Det måste vara bra nu.
Sen kommer Salar och slå sig ner jämte mig. Han skulle till Kalmar och berättade att taget var framsljutet till 09.15. mitt tåg i Alvesta skulle gå 09.42 jag skulle ju inte hinna med det. Lugn i stormen dom väntar. Så jag satt fortfarande lite orolig och så men det löser sig säkert. Dom kanske väntar. Fast vänta. I och med att jag har en öppenbiljett kanske dom inte vet att jag ska åka med det tåget så jag få ännu mer panik. (Som om det bara var jag som skulle med det tåget). Sen kommer ett meddelade i högtalaren.
Tåget går med för låg hastighet. Det är ett fel på tåget och ni kommer att få ta ett tag som kommer att avgå klockan 09.56.
Ehh vänta nu. Jag kan inte vänta så länge. Jag måste vara i Stockholm tidigt. Jag har dessutom en biljett som INTE gäller på X2000. Jag har lätt panik nu och känner mig lite stressad. Så jag dra med mig Salar och vi dundra in på stationen tillsammans med ett gäng andra upprörda medresenärer. Vissa mer ohyfsade än andra. Jag var i allfall trevligt. Jag kände bara en lätt panik för jag hade känt på mig att det skulle gå fel.
Så när kassan sen blir ledig så är jag framme.
K - Kan jag hjälpa nästa?
F - Ja tack! Jag skulle med det tåget vid 08.56 och mitt tåg går i Alvesta 09.42. Vad tycker du att jag ska göra nu?`
K - Jaha då ska vi...
F - JAG SKA PÅ FESTIVAL (säger det trevligt med låter nog lite panikslagen samtidigt)
K - Jaha sen skratta hon till och ler lite.
Jag inser att det kanske lät lite roligt så jag kollar bak på Salar som också står och ler. Haha. Ja ja. Fick en ny bilett och fick åka första klass i stället på ett X2000. Så det blev ju ganska bra ändå. Dcock var jag nästan en och en halv timme sen till Fredrik för det var lite problem på vägen men ändå. Jag fick åka första klass och jag fick en macka och en loka citrus. Bra där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0