just for now.

13.59
Jag hittade inga julklappar men väl tv t-shirtar en svart och en rosa samt ett par gråa knästrumpor. Hittade inte röda strumbyxor det var tråkigt. Hade varit fint till jul. Få kolla i morgon inne i stan i stället. Jag ska dit i morgon efter jobbet tillsammans med min kära eller ska jag säga stackars pojkvän som måste dras med mig på stan i morgon. I julruch och i stress över att inte hitta den perfekta julklappen. Det tar nästan emot att ta med honom och utsätta honom för mitt humör som ge sig till känna när alla människor bara gå hej vilt utan att se sig för och knuffas som om det regnar 1000 lappar eller liknande. Det är något jag inte klara av särskillt bra. Jag få panik när jag betrakta alla idioter. Det värsta är att jag säkert är en av dom i andras ögon. Fy fan. Varför ge man sig ut såhär tätt inpå julafton. Att man inte kan vara i tid. Jag skulle ju vara i tid i år. Det var bestämt så. Fast jag vet visserligen vad jag ska köa för något. Eller det är lite frågetecken här och var som måste slätas ut ikväll helst.

Nu ska jag jobba lite. Har några numer som jag måste ta reda på. Något brev att skriva. Annars har det inte varit mycket på kontoret idag. Det kan nog bero på att alla advokaterna har varit ute på uppdrag och jag har varit själv stort sett hela tiden. Ibland är det skönt. Idag har det varit ganska skönt men i morgon är alla här igen vilket innebär att det kommer att vara mer att göra. Dessutom går tiden fortare också och det innebär att jag fortare kommer hem till småland igen. Jag vill bara att det ska bli fredag nu nu nu!

Hoppas bara nästa vecka gå långsamt. Det kommer säkert gå hur fort som helst och sen är man tillbaka i vardagen igen. Usch det känns hemskt att tänka så. Så nu ska jag i stället för att skynda på, njuta av dessa dagar innan med julklappsköp och mys och julstädning och packning och sånt samtidigt som jag i smyg ska önska att tiden gick fort fram till fredag. Nästa vecka ska jag njuta mer än någonsin.


Kommentarer
Postat av: emelie

men du. jag saknar dig också!:) puss

2007-12-18 @ 15:05:42
URL: http://empo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0