Grand.Guldkompassen&Grönan

De tre G.na har jag ängnat mig åt i helgen. Därav ingen vidare uppdatering. Jag är ledsen för det men däremot kan ni nu få en liten inblick i hur sista helgen i Stockholm -07 bredde ut sig.

Fredag
Jag kom hem och skyndade mig mycket för att göra mig i ordning. Ändå var jag rätt sen till kontoret. Där bjöds det på champang och glatt och trevligt sällskap. Någon timme senare tog vi taxi till Grand Hotel och där fortsatte festligheterna till långt in på småtimmarna. Började med lite julbord och i och med att verken jag eller Natalie gillar öl så blev det en flaska vitt till samt ett gäng snappsar. Jag vill ju inte visa mig klen så jag drog i mig ett par. Det var god mat fast jag och Calis saknade omeletten.
Sen blev det efterrätter. Olika småkakor och marzipan. Under denna tiden hade jag redan fått i mig en hel del så jag poängterade ganska ljudligt hur mycket jag tycker om marzipan.
Sen lite ost och kex någon gång emellen. Där det dracks något portvin till. Fråga mig inte vad. Jag tackade ja och ville inte vara blyg eller ohövlig och tacka nej så det blev en del dricka.
Kaffe och något starkt till det. Sen var det dags att stänga matsalen.
Vi var några stycken som gick vidare till baren. Hela mitt kontor och någon från huvudkontoret. Där blev det drink efter drink och jag blev oerhört berusad. Jag höll mig dock i skinnet bra under kvällen. Dock verkade munnen leva sitt egna liv och jag pratade hjärligt och ljudligt om Värnamo om hur bra det är, Bruna Mattsson och jag vet inte vad. Sen efter någon timme där blev det taxi hem och jag var full som en kastrull kan jag poängtera. Jag praktiskt taget ramlade in i lägenheten. Sen däckade jag.

Lördag
Vaknade först halv åtta. Ringde av någon anledning min stackars pojkvän och pratade. Jag hade inte nyktrat till. Tvättade av mig sminket och gick och la mig igen med en orolig känsla av att jag gjorde bort mig igår och en mage som inte verkade vilja ha kvar alkoholen. Fast jag spydde inte.
Vaknade igen vid tolv och mådde inte bra då heller. Ångest varvades med jag vet inte vad och sen fick jag ett sms från Natalie där det stod hur är det med barens drottning. Jag kände hur oaniken steg i min kropp och tyckte hårt på ring knappen. Sedan sa hon att jag hade dansat på bardisken. Jag fick panik och frågade om det verkligen var sant. Hon skrattade och försäkrade att det inte var det. Jag hade inte gjort bort mig på något sätt. Bra.
Somnade om och kvällen spenderades med Fredrik. Vi va och kollade på Guldkompassen. Den var faktiskt bra.
Det var väl i stort sett det som hände. Blev jävligt irriterad för att pizzerian på hörnet inte hörde att jag ville ha extra pommes till min kebab tallrik. Det var den enda jag ville äta. I stället fick jag jävligt mycket av det vidriga köttet som är som fladdermusöron. Fy fan. Så som jag längtade efter Värnamo-kebab då. Det är ju helt sjukt att det kväppt finns vanligt kebabkött i hela Stockholm

Söndag
Jag och Fredrik pantade mina och Sune burkar som har stått i en säck på golvet, jag vill inte säga hur länge. Det är så jag skäms.
Sen åt vi frukost och åkte till Gröna Lund. Det var julmys och sånt. Inte så jättemycket grejer och helt galet kallt. Jag ville gå där i tre timmar men som tur var så blev det bara lite mer än en. Det var mysigt och Fredrik vann ett pnigvin gosedjur som jag fick. Den var väldigt söt.
Annars hände inte så mycket. Det var en trevlig söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0