en stöt i familjefriden

Med ens har det kommit in en ond liten grej som har stört den fina familjefriden vi har haft här i hemmet de senaste veckorna. Nu när jag ska flytta snart har det knappt varit några bråk eller tjafs alls. Inte för att det bruka vara det så ofta men klart lite vardagsgnabb är det ju annars. Nu däremot så har det varit väldigt lugnt och stila och det  har varit väldigt gemytligt att bara gå hemma. Men igår så fan själv andra saker.
Det hände en liten olycka och helt plöstligt har vi en nuckla och en jäcla repa i lacken som har skärt in i plåten i våran bil. Berättade detta igår kväll när jag kom hem och det kändes väldigt tungt när man pappa fick gå upp ur sängen för att kolla var jag menade. Sen sa han bara jaha och gick och la sig. Det var väl inget glatt jaha direkt utan snarare med väldigt mycket pust stonk och stön bakom. Snarare lite mer vad faaaaan fast det sa han inte. Det säger däremot jag. Faaaaaan varför? Vad har jag gjort för att förtjäna det här? Jag skulle ju bara köra hem en arbetskompis? Det få man för att man försöker vara snäll?
Nu till det stora frågan. Vad kostar det om man skulle behöva byta ut bakdörren?
Alla säger att det inte är billigt av dom jag fråga. Jag VET att det inte är billigt. Jag har drömt mardrömma om det här. kan någon uppskatta lite så vore det bra. I min mardröm kostade det 80 000 kr. Det var inte roligt.
Detta kanske förstör familjefriden lite så jag ska kanske åka till Stockholm mellan lördag och tisdag för att sen åka hem packa ihop saker och sen flytta upp. Det är min plan just nu. Jag försöker helt enkelt hålla mig undan.
Sune, just nu tycker jag det är bra mycket roligare att städa än att köra bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0